vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

söndag 29 augusti 2010

Tack till Finnmarksturen!

Börjar med slutet!

Jag ljuger säkert om hur jobbigt det var, som vanligt!
Finnmarksturen 2010.
 Mitt nioende lopp blev mitt snabbaste! Visserligen lite kortare bana mot sista jag åkte 2008 men ändå. Kändes bra för det mesta fram till ca 9 mil. Då försvann trycket i pedalerna och kroppsvikten ökade med 10kg. Kändes det som iallafall. Banan var som vanligt vägar, skog, vägar, rötter, vägar, skog, osv.
Sa jag något om backar? Ja det finns, flera stycken.
Lika mycket upp som ner bör det vara då start och mål sker på samma ställe.
 Efter målet väntade dusch, tårta tillsammans med Cykloteket RC. Eller de som orkade vänta på mig. Men sedan var det dags för pizza. En stor en med bearnaisesås och oxfilé. Till det en öl följt av ännu en öl, kalla och goda!
              

Sedan diskuterade vi hurvida det blir något lopp nästa år eller inte.
Vi tror att det blir. Kanske lite kortare bana?
Men hur det än blir så kommer vi till start.

Tack alla arrangörer, funktionärer, publik, tävlande, musiker och langare för ett trevligt lopp!



Likadan pizza, likadan öl och nästa samma tid. Stefan vann både pizzaätningen och loppet, som vanligt...
Full fart, faktiskt!
Mammas goda CRT-tårta!
Pizza Ciao- Ciao. Bara nyttigheter...
Spurt mot mig själv, jag vann!
Lena ställde upp på pizza men fördrog vin till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!