vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

söndag 15 augusti 2010

En dag i Södertäljeskogarna!

I dag besöktes Södertälje och XC-cupen i MTB. Eller Kalas cup som det egentligen heter. Visst är det roligt att cykla men inte mycket till Kalas kanske?
Kalas i detta sammanhang är en klädtillverkare. Främst inriktade på cykelkläder.
Tror det var en cyklist från Tjeckien som hette Kalas i efternamn som startade firman.
Satt säkert och sydde cykelbyxor på nätterna och cyklade på dagarna!
Vill du veta mer om Kalas så kan du kolla in deras hemsida  http://www.kalaswear.se/

Hur gick det då att cykla? Ja det gick bra tycker jag. Rolig banan. Inte så svår, skönt.
Resultat kan ni nog hitta här så småningom http://www4.idrottonline.se/templates/Workroom.aspx?id=440427&epslanguage=sv

Nu sitter jag bak i bilen på väg hem och surfar och bloggar. Riktigt skönt faktiskt.
Kollar in FB. Egentligen har det inte hänt något speciellt men kan vara kul att läsa ändå.
Inläggen är på en snäll och lagom nivå, som väl är!
Men hur är det i andra länder, någon som vet?
Kan tror kanske det är lite "hårdare tag" i andra länder.
Eller städar FB-personalen bort sådant?

Som avslutning kan jag bifoga min önskelista, om ni vill veta vad jag vill ha i paketen på min 45-årsdag.
1. Nya hjul till MTB alternativt en helt ny cykel.
2. Kaffekvarn eller kanske en Espressomaskin?
3. God öl.
4. Teckningar från mina barn...

Kommer ni på något annat så går det bra det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!