vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

fredag 8 juli 2011

Utan Facebook är man inget? Och Tour de Håkan.

Idag gick jag med på Twitter.
Vet inte varför.
Kunde bara inte låta bli.
Så mycket coolare namn än Facebook!
Men jag gillar ju Facebook eller "Fejan" som vi nördar säger.
Att skriva meningslösa inlägg om meningsslösa saker ger ett slags mening åt det meningslösa.
Ja ni fattar?

Annars så är det mycket cykel nu.
Lilla Mörksuggan i morgon och stora på söndag.
Dessutom Tour De France som rullar på.
Både elit och en motionär.
Lillebror trampar glatt (?) vidare, etapp efter etapp.
Följ hans trampande på http://www.dalademokraten.se/Blogg/En-motionars-Tour-de-France/

Har alltid trott att det var jag som var den mest idiotiska av oss två men inser nu att jag haft fel.
Jag är klok och han är, ja vad är han?
Tok-klok?
Läser vad han skriver, känner hur han känner sig, syskon kan känna sånt trots att det är flera hundra mil emellan oss.
Vet att han aldrig kommer att ge upp.
Men kul har han inte?
Fast kul kan man ha på olika sätt.
Men segerns sötma kommer att vara söt!
Och egot, som redan innan var större än kapaciteten, kommer att växa sig lika stort som Muminpappans.

Jag kommer aldrig att göra något liknande.
För det är jag för klok.
Eller för lat?

Men jag säger som fisken Doris i Hitta Nemo;
- Fortsätt trampa! (ja det var simma men det passar inte in).
Eller;
-Go Girl Go! (passar alltid in som flickan sa).

Jag lider med dig broder.
Och gläds över varje meter du klarar av.

PS. För den intresserade, ja jag ska springa Lidingöloppet. 30km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!