vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

fredag 29 juli 2011




Efter mycket om och men fick jag så ett nytt vevlager.
Bytte och hoppades.
Men se det glappade ändå.
Är månne ramen utsliten redan?
Ja vad ska man tro?
Flyttade om lite distanser hit o dit så nu sitter det.
Någorlunda.
Och just nu.
Ska testas i morgon.
Men troligen måste den in på undersökning hos cykeldoktorn.
Är rädd att domen blir hård och orättvis.

Är det någon som läser detta som kan hjälpa till med råd?
Jag (eller någon annan) betalar bra för att få det att bli bra igen.
Helst skulle jag vilja ha tillbaka det gamla systemet med gängor i ramen.
Lätt att byta och sköta om!
Jaja det är en världslig sak, som Karlsson på taket sa.

Han sa mycket annat bra oxå.
Men någon större mekaniker var han inte.
Ungefär i min nivå?
Fast min Lillebrors ångmaskin sprängdes aldrig så en nyans bättre än Karlsson på taket är man iallafall...

Funderar seriöst på att sälja alla cyklar och bara springa.
Men det blir tyvärr alldeles för långtråkigt.
För Tänk vad mycket tid över jag ska få då när jag inte behöver ägna timmar åt att meka cykel!

Ps. Igår sprängdes mitt nybytta däck av sin fälg. Kul. Fälgbandet kaputt och däcket snett.
Nu är allt detta bytt.
Vad blir nästa grej?
Man undrar och bävar.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Blombergs Väg,Vikarbyn,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!