vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

lördag 19 februari 2011

Misstänkt för snatteri?

I går var det dags för ett besök på ICA-Maxi i Mora.
En lång lista skulle prickas av.
Men första stoppet blir ändå framför teknikhyllan.
Tittar efter en Bumper (fodral) till "min" iPhone.
Visserligen har jag redan en Bumper men efter att mina arbetskamrater uppmärksammat mig på att den nuvarande är anpassad för den äldre modellen av telefon inser jag att jag måste byta.

Så gissa om jag blev glad när jag såg Bumpers där i butikens teknikavdelning.
Tar fram min mobil ur jackans innerficka för att se om det ska passa, tittar och mäter lite.
Stoppar tillbaka telefonen i fickan igen, 
samtidigt som jag gör detta tänker jag,mest på skoj, 
att detta kanske såg misstänkt ut!
Och jo då det har det nog gjort?

För 10 sekunder senare kommer en rödklädd ICA kille fram och frågar om jag behöver hjälp?
Ja jo svarar jag med så myndig stämma jag bara kan, undrar om denna Bumper passar min mobil?
Tar fram mobilen igen och visar hur illa den gamla sitter.
Då tinar isen i killens blick och säljartagen kommer fram.
Vips så var Bumpern nedlagd i vagnen och alla misstankar mot mig borta.

Fortsättningen av mina irrfärder runt ICA-Maxi, letandes efter röd chili, räkor med skal, charlottenlök, grovmalet rågmjöl och Special K kan bara sammanfattas som just det, irrfärd!
PUH!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!