vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

söndag 20 februari 2011

Borde inte blogga idag?

Eftersom jag inte har något vettigt alls att skriva om idag, i motsats till alla andra dagar, 
bör jag nog inte skriva en blogg nu?
Men det blir en ändå.
Om ingenting eller om någonting som inte var någonting men nu blev någonting.

Alltså kommer nu en rapport om denna dag, så som den sett ut fram till och med nyss.
Morgon, tidigt, är Erika uppe och kollar temperatur.
Kallt, vill åka till Malung och "tävla" i motionsklassen.
Men bestämmer sig för att avstå.
Klokt och bra för mig.
För några timmar senare skidar vi ut från Vidablicksparkeringen.
Klädda i lager på lager på lager principen.
Men innan dess, även det tidigt, vinkade vi av Angelica och Thomas.
De blev hämtade av GoGs taxiservice för vidare färd mot Falun.
Skidturen var kall men skön.
Sedan hem och lunch med sprint på TV.
Sen vila på det och alldeles nyss kaffe.
Så kan en söndag vara.

Men nu ska jag ner i källaren och klappa på min nya MTB.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!