vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

fredag 8 oktober 2010

Kaos i hemmet!

Kaos!
När barnen bodde hemma så skyllde man på dom att det var rörigt hemma. Ja det kanske inte bara var dom som rörde till det men nog hjälpte dom till!
 Men nu, när ingen av dom bor hemma, är det ännu värre.
 I hallen pågår ett av världshistoriens mest tidskrävande målningsarbeten.
 Alla nyanser av gult har snart provats.
 Snart är det klart säger Lena.
Det har hon sagt i en månad nu.
 Ett liknande projekt pågår nere i källaren. En stor garderob ska byggas. Den ansvarar jag för.
 Den är snart klar säger jag.
 Idag dök vi in i ett nytt projekt. Utöka vår uteplast med fler plattor. Så nu ligger ett 40tal plattor och väntar på att bli lagda. Sedan har vi ytterligare tre projekt på kö. Först ut kan blir troligen badrummet uppe sedan badrummet/tvättstugan nere i källaren och som avslutning ombyggnad av vallarummet.
 Att vi även behöver göra följande saker vill jag helst inte tänka på.
 Men här kommer dom, renovera köket, renovera fönster och så vidare..
Puh!


Kvällsvy!
 PS.  Funderar på vilken bärbar dator jag ska köpa...

2 kommentarer:

  1. hahaha. bra att ni skaffar en extra toa när vi har flyttat. Fast det är iof rätt fina minnen jag har från hur man skitnödig stod och lyssnade när personen på toan närmade sig att var klar. Att höra hur papperet rullades av rullen var en lättnad...

    SvaraRadera
  2. Tyärr Angelica, det blir ingen mer toa uppe på den våningen. Du får hålla dig. Menade våning 1, det ska göras om lite i det befintliga badrummet.

    SvaraRadera

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!