vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

fredag 15 oktober 2010

Falo är här!

Äntligen har han kommit!
 Falo.
 Serien som han virrar omkring i heter Uti vår hage.
Jag kommer garanterat att få skratta. Krister Pettersson som är "pappa" till Falo leverara alltid bra serier.
Ser fram emot att läsa den om några timmar då det är dags att lägga sig.

Men nu ska jag packa klart inför helgens stundande äventyr.
Cyclocoss och sedan ett 40-årskalas på det.
Underligt vad gamla alla blir, högst märkvärdigt.

Funderar förresten på att bli lite mer som Falo, lönnfet, självgod, charmig, poetisk och patetisk.
Uppfyller redan de flesta kraven, tyvärr. Men det märker jag inget av själv...
Nej nu ska jag, som sagt, packa pappas kappsäck för sedan väntar bastu, öl, pizza (som ska göras först) och tvmys med snask.
Skrattar redan!

PS. Har nyss lovat att åka Lida Loop igen nästa år, om det inte krockar med Siljan Runt.
Som jag hoppas att det gör.
Att jag aldrig kan hålla tyst!

3 kommentarer:

  1. Testar att kommentera mig själv på ett lättare sätt!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Internet är bra ibland om det inte missbrukas av missbrukare.Tyd detta om du kan!Kanske inte så svårt när du ser vem som skrivit:-)
    Siljan runt går helgen före Lida år 2011 så ha så trevligt.Jag lovar att inte åka Lida loop i alla fall.
    Hälsningar Stefan.

    SvaraRadera
  3. Ha!
    Lida Loop eller inte Lida Loop det är frågan det...

    SvaraRadera

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!