vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

fredag 17 december 2010

Kling och Klang spekulerade!

Idag hade jag och kollegan rast. Samtidigt. Inte illa. Jag brukar ha rast varje dag. Nästan. Kollegan ibland. Men idag hände det, rast samtidigt! Inte ofta det händer.

Vi diskuterade många oviktiga saker. Bland annat om vilken dag som var bäst att vara ledig. Om man skulle vara ledig en extra dag i veckan. Lördag och söndag är redan givna som lediga dagar. Finns liksom inget att jobba med då. Och fredag vill man jobba, för att känna den där mysiga helgkänslan. Jag tyckte torsdag eller onsdag lär bäst. Kollegan, Klang, röstade nog på måndag. Tror jag.
Oklart vilken dag som vann. Får nog diskutera detta igen...
Väldigt god öl sa Kling!
Fredagsmyset...

2 kommentarer:

  1. Ja det var ju kul att jag (klang skrattar hejdlöst!) får vara med i din blogg. Jo det stämmer att måndag skulle vara helt ok att vara ledig på. Men jag vara ju faktiskt ledig igår (Torsdag) å det kändes ju fruktansvärt bra. Men om jag säger Måndag och Torsdag då :))))))))

    SvaraRadera
  2. Ja då blir vinnande dagen torsdag. Eller hur?

    SvaraRadera

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!