vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

söndag 31 maj 2015

Badande kanotist.

Nu är jag kanotist på riktigt!
Välte surfskin för första gången idag!
Lite kallt var det men eftersom jag tagit på mig min gamla våtdräkt inför dagens paddling i vitvågorna så var det inte så farligt...
Att komma i kajaken igen var faktiskt inte så svårt, men man måste ha paddel och kajak fastspänd i "fångstlinor" annars är det snart bortblåsta.
Även övriga saker som man ev. har med sig måste vara fastsatta och på rätt ställe.
För när jag kommit i kajaken första gången och böjde mig efter en lös vattenflaska som låg och hindrade fotpedalernas (som man styr med) rörelse ramlade jag i igen.
Men jag kom någorlunda snabbt i sittbrunnen igen.
De andra sakerna som jag tappade på grund av att de inte satt ordentligt fast fiskade Peter (som ska köra Åre extreme med mig i duoklassen) snällt upp.
Både han och hans kajak är stabilare än mitt ekipage.
Men inte lika snygga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!