vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

lördag 8 februari 2014

Detta med OS på vintern. Och åldern har betydelse!

Jag gillar när gamla idrottare (helst 40+) tar medalj på stora mästerskap.
Riktigt bra dag i dag då Marit (33år) först visade Kalla  (26år ung) hur man vinner och att sedan Ole Einar tar ännu ett guld.
Kanske beror det på att jag inte gillar att någon bara glider upp från ingenstans och vinner eller så beror det på min egen ålder?
Troligen är det en kombination av båda.
Säkert bidrar det att jag mest av allt gillar konditionssporter.
Där det, nästa alltid, krävs flera års hård träning, målmedvetenhet och bra planering för att lyckas.
Dessutom med en puls som de flesta människor inte ens upplevt under hela sitt liv.
Att bara åka nedför och svänga lite här och där är liksom inte så snorigt.
Ni som förstår ni förstår.
Ni andra har allt kvar att lära och uppleva.
Att det sedan krävs massor av träning för att vinna även rodel, konståkning, slalom fattar även jag.
Men utan mjölksyra och snoriga ansikten fattas det liksom någonting.
Slopestyle ska jag inte ens kommentera...
.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!