vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

torsdag 3 oktober 2013

Hundbiten.

Ovanför Vikarbyn ligger den lilla byn Granmor.
Där bor en elak hund.
Hundägaren vet jag inte hur den är.
Hörde bara hur ägaren försökte ropa tillbaka hunden.
Men det hjälpte inte riktigt.
Vilt skällande så anföll den mig och min cykel.
Trots att både jag och Lena stod helt stilla.
Men nöjd med att ha nafsat mig i benet så sprang hunden hem igen.
Tur jag hade långbyxor, såren blev bara ytliga.
Vi har blivit jagade av den hunden förr  men bett har vi klarat oss ifrån.
Undrar om den attackerat fler?
Siljansleden går på den vägen.
Vi åker iallafall inte där mer.

Lösa hundar=fy!

2 kommentarer:

  1. Polisanmäl!! Inte så bra för grannsämjan kanske, men lösa hundar som inte är snälla skall hållas kopplade!!! Nästa gång kanske det är ett barn den nafsar på......

    SvaraRadera

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!