vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

söndag 25 september 2011

Lidingöloppet i bilder. Glada miner!

Glada miner är som vitaminer!
Så här kommer en glad blogg...
Med en summering av denna "löparsäsong".
1-3 pass löpning/ vecka.
Ca 5-30km/vecka.
Detta sedan mitten av April.
Och en massa cykling såklart!
Cykla ju min huvudsyssla.
Första passen löpning visade på en sluttid på Lidingöloppet av 3 timmar.
I bästa fall.
Sen en löptävling, 10km, i början av maj.
Katastrofstumma ben efter 4km.
Beslöt direkt efter målgång att det inte skulle bli något Lidingölopp.
Sekunden efter jag beslutat detta vann jag en fristart I Lidingöloppet som utlottningspris .
Bara att ändra sig.
Testar sedan formen igen, i Mora Långa.
Ännu en gång katastrof stumma  ben, men denna gång funkade det skapligt 9-10km av 18km.
Oroligt värre efter detta.
Detta i mitten av augusti.
Men en tanke dök upp om att kanske 2.30 skulle vara möjligt.
Kanske.
Sen, för två veckor sedan, Träflasklöpet.
Lugn start och bra ben hela vägen, 18km.
2.30 känns helt realistiskt igen (utan att veta om hur Lidingölopps banan egentligen ser ut).
Men då tisdagen efter sträcker jag baksidan av låret.
Inte bra alls.
Var starten i fara?
Ja, faktiskt.
Dagarna går och det känns okej fram till ett lätt pass på söndagen.
Vänster bens baksida strejkar helt!
Ömmar på baksidan och domnar liksom.
Illa.
Riktigt illa.
Men jag botade det.
Nästan.
För 12km in i gårdagens lopp trodde jag vänster baksida gav upp helt.
Smärta följt av domnande känsla skapade ångest känslor.
Stannade till en kort stund efter 15km, stretchade 20 sekunder och drack en mugg sån där blå sportdryck och en mugg vatten och så iväg igen.
Tänkte att va fan 2,30 är kört men 3 timmar ska kanske gå.
Om jag inte får gå...
Slet på och se där var målet,
till slut.
2.32 tog det.
Ingen tid som ger sponsoravtal precis men jag höll 5 min/km förutom första km som tog nästan 7 minuter och den andra ca 6 minuter.
Så jag är faktiskt nöjd.
Och glad.
Men det säger jag inte högt.
För en sådan tid är ju en motionärs tid...

Angelica funderar, small ram? Stora hjul? Inbyggd motor? Va ska ja ha?

Erika lånade min IPhone. Vill nog gärna ha en...

Ta sig hem från Lidingö var vackert!

Kinamat kräver Kina öl! Att det slutar på  Tao känns ju helt naturligt.

Personbästa med nästan 3 minuter ger glada miner.
Detta trots förra veckans förkylning och Folkhögskoleliv...

Information.

Framsida eller baksida?

Frambak?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!