vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

onsdag 8 september 2010

Språket jag inte kan och slimmad brorsa!

1. Mandarinkinesiska.
Talas av: 937 miljoner människor, officiellt språk i 5 länder.
Denna information hittade jag på Illustrerad Vetenskaps sida.
Och så kan man inte ett ord på detta språk, illa!
Men språket som kom på andra plats ska jag lära mig mer av, Spanska.
Först ett studiebesök på Mallorca och sedan väntar en vinter av intensiva språkstudier...

Men jag kanske ska lära mig Franska istället och följa med min bror ner till Frankrike i sommar?
Han ska köra alla etapper i Tour De France. Visserligen några veckor innan proffsen kommer dit men ändå. Tufft! Han tränar nu som i fornstora dagar. Pådriven av den legendariske, förre proffscyklisten, Marcus Ljunqvist. Marcus vakar över Håkans träning och matvanor som en hök!
Hårt för Håkan men jag vet att han behöver övervakning...

Bilden nedan hittade jag på FB. Fru Sofia tog kortet.
Håkan har besegrat Bjursbacken.
Nöjd!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!