vinter

vinter
Utsikt över Siljan, Vikarbyn 2014

fredag 25 april 2014

Träna cykel i skogen!

Siljan. Bäst som utsikt?

Nu ska jag erkänna en sak.
Jag gillar att träna mer än jag gillar att tävla.
Så nu vet ni det (igen).
Tävla är kul men alldeles för många tar sig själva och sitt tävlande på för stort allvar.
Detta tar liksom bort en del av glädjen för mig.
Läste att det även ska bli poäng i Långloppscupens (MTB) motionsklass.
Jag som inte ens tycker man ska ta tid i motionsklass.
Vill man tävla och mäta sig sig åker man tävlingsklass.
Det gör jag.
För jag tycker att jag tävlar, jag tar i så mycket det går.
Fort går det egentligen inte men jag stannar inte och fikar på matkontrollerna, tar i så jag får kramp osv.
Men min tid och placering i mål är jag inte så intresserad av.
Men helt slut det vill jag bli!
På väg mot stenlandet och dagens andra pass.
Så idag blev det två pass, ett på förmiddagen och ett på kvällen.
Men ännu är jag inte anmäld till något lopp (där det finns tävlingsklass).
Men något lopp ska jag ju åka.
Kanske till och med SM i MTB.
Kanske...
Full fart på morgonen med.
Skoj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en snäll och rolig kommentar!